Är du privatkund är du istället välkommen att kontakta vår kundtjänst för privatkunder. Övriga kontaktuppgifter kan du hitta på vår kontaktsida.
Kundservice Företag
Välkomna till vår kundservice för företagskunder. Ni når oss vardagar mellan 08:00 och 16:00, med undantag för onsdagar mellan 10:00 och 11:00, på telefon 020-818 818 eller på mejl foretagkundservice [snabel-a] fortum.com
Välj rätt elavtal
Vi erbjuder olika avtalsformer för företag. De mest populära är portföljförvaltning, rörligt elavtal och fast elavtal. Om ni inte vet vilken avtalsform som passar just ert företag är ni varmt välkomna att kontakta oss så vägleder vi er.
Kontakta oss
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Ni hittar alla era fakturor i Fortum Online
Alla Fortums företagskunder har tillgång till Fortum Online. Där sammas alla företagets fakturor så att ni enkelt får en överblick över era kostnader.
Få en elfaktura istället för två
Ofta får man två fakturor för sin elkostnad – en från sitt elhandelsbolag och en från nätägaren. När ni tecknar vår tjänst Samfakturering slås dessa ihop. Att få alla elkostnader på samma faktura är en stor fördel - bättre översikt och reducerat administrativt arbete.
Vanliga frågor om fakturan och betalning
- Vad betyder de olika delarna på fakturan?
- Var hittar man företagets fakturor?
- Hur ändrar man till e-postfaktura?
- Vilka betalningsmetoder kan man välja på?
- Vi har fått fakturan från nätbolaget trots att vi betalar för Samfakturering.
- Vi har redan betalat fakturan från vårt elnätsbolag, men nu har den hamnat på Fortums faktura ändå?
- Vi har lagt till Samfakturering men på vår senaste faktura är inte elnätskostnaden med. Varför?
Kontakta oss för faktureringsfrågor
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Vad ska ni tänka på när ni flyttar företagets elavtal?
Kanske har ni blivit fler anställda och behöver större lokaler. Kanske flyttar ni till en lokal med helt andra förutsättningar än er tidigare. Vem är nätleverantör och vilket elavtal kommer passa er bäst framöver? Lugn, allt ni behöver göra är att kontakta oss.
Kontakta oss vid flytt
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Er elförbrukning på ett ställe
Fortum Online är ett digitalt energiverktyg som hjälper företag att få en översikt, förstå och minska sin elanvändning. Här får ni kostnads- och effektanalyser, möjlighet att budgetera, jämföra er elanvändning mellan era olika anläggningar och under olika perioder.
Välj mellan Bas och Pro
Alla företagskunder har tillgång till Bas-versionen av Fortum Online helt gratis. Om man har behov av fler rapporter och analyser kan man uppgradera till Fortum Online Pro.
Kontakta oss för frågor om Fortum Online
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Vad styr elpriset?
Elpriset styrs i grunden av samma dynamik som påverkar priset på andra varor. Tillgång och efterfrågan.
Efterfrågan styrs av hur mycket el privatpersoner och företag behöver vid en viss tid. Behovet av el förändras över dygnet. På morgonen när vi öppnar upp våra kontor och sätter på kaffemaskinen så ökar behovet, medan nattetid när det mesta är stängt och vi sover så minskar behovet och då även efterfrågan på el.
Kontakta oss för frågor om elmarknaden
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Välj rätt elavtal
Vi erbjuder olika avtalsformer för företag. De mest populära är portföljförvaltning, rörligt elavtal och fast elavtal. Om ni inte vet vilken avtalsform som passar just ert företag är ni varmt välkomna att kontakta oss så vägleder vi er.
Kontakta oss
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Ni hittar alla era fakturor i Fortum Online
Alla Fortums företagskunder har tillgång till Fortum Online. Där sammas alla företagets fakturor så att ni enkelt får en överblick över era kostnader.
Få en elfaktura istället för två
Ofta får man två fakturor för sin elkostnad – en från sitt elhandelsbolag och en från nätägaren. När ni tecknar vår tjänst Samfakturering slås dessa ihop. Att få alla elkostnader på samma faktura är en stor fördel - bättre översikt och reducerat administrativt arbete.
Vanliga frågor om fakturan och betalning
- Vad betyder de olika delarna på fakturan?
- Var hittar man företagets fakturor?
- Hur ändrar man till e-postfaktura?
- Vilka betalningsmetoder kan man välja på?
- Vi har fått fakturan från nätbolaget trots att vi betalar för Samfakturering.
- Vi har redan betalat fakturan från vårt elnätsbolag, men nu har den hamnat på Fortums faktura ändå?
- Vi har lagt till Samfakturering men på vår senaste faktura är inte elnätskostnaden med. Varför?
Kontakta oss för faktureringsfrågor
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Vad ska ni tänka på när ni flyttar företagets elavtal?
Kanske har ni blivit fler anställda och behöver större lokaler. Kanske flyttar ni till en lokal med helt andra förutsättningar än er tidigare. Vem är nätleverantör och vilket elavtal kommer passa er bäst framöver? Lugn, allt ni behöver göra är att kontakta oss.
Kontakta oss vid flytt
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Er elförbrukning på ett ställe
Fortum Online är ett digitalt energiverktyg som hjälper företag att få en översikt, förstå och minska sin elanvändning. Här får ni kostnads- och effektanalyser, möjlighet att budgetera, jämföra er elanvändning mellan era olika anläggningar och under olika perioder.
Välj mellan Bas och Pro
Alla företagskunder har tillgång till Bas-versionen av Fortum Online helt gratis. Om man har behov av fler rapporter och analyser kan man uppgradera till Fortum Online Pro.
Kontakta oss för frågor om Fortum Online
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Vad styr elpriset?
Elpriset styrs i grunden av samma dynamik som påverkar priset på andra varor. Tillgång och efterfrågan.
Efterfrågan styrs av hur mycket el privatpersoner och företag behöver vid en viss tid. Behovet av el förändras över dygnet. På morgonen när vi öppnar upp våra kontor och sätter på kaffemaskinen så ökar behovet, medan nattetid när det mesta är stängt och vi sover så minskar behovet och då även efterfrågan på el.
Kontakta oss för frågor om elmarknaden
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakt oss på 020-818 818 eller foretagkundservice [snabel-a] fortum [punktum] com.
Vi har uppdaterat vår integritetspolicy
Vi har uppdaterat vår integritetspolicy samt policy för cookies och onlinedata. Uppdateringarna inkluderar specifikationer relaterade till "visselblåsning" och "känn din motpart" samt hur vi behandlar onlinedata och våra lagringsperioder för personuppgifter.
Fortum Online - allt om er el
- Se alla era fakturor och om de är betalda
- Följ er elförbrukning
- Få notiser om något avvikande sker
Kundservice Privat
Experttjänster för kraftverk
Mats Rombe
Sales manager, Sverige, Norge och Danmark
Tel: +46703852353
mats [punktum] rombe [snabel-a] fortum [punktum] com (mats[dot]rombe[at]fortum[dot]com)
Fjärrvärme
Kundservice Stockholm Exergi (f d Fortum Värme)
Fjärrvärme och fjärrkyla
Tel: 020-31 31 51
kundservice [snabel-a] stockholmexergi [punktum] se (kundservice[at]stockholmexergi[dot]se)
Experttjänster för kraftverk
Mats Rombe
Sales manager, Sverige, Norge och Danmark
Tel: +46703852353
mats [punktum] rombe [snabel-a] fortum [punktum] com (mats[dot]rombe[at]fortum[dot]com)
Fjärrvärme
Kundservice Stockholm Exergi (f d Fortum Värme)
Fjärrvärme och fjärrkyla
Tel: 020-31 31 51
kundservice [snabel-a] stockholmexergi [punktum] se (kundservice[at]stockholmexergi[dot]se)