Nöjdkundgaranti

Om du som kund inte är 100 % nöjd med oss och våra tjänster, är vi inte heller nöjda. Därför har vi en nöjdkundgaranti med tre löften till dig kring pris, service och hållbarhet. Dessa löften gör vi allt för att uppfylla. Skulle vi ändå inte lyckas – hör av dig till oss och berätta hur vi kan bli bättre så kompenserar vi dig som tack.

Våra tre löften

Cost efficient
Prislöfte

Customer service
Snabb service

Solar and wind
Fossilfri el

Prislöfte

  • Skulle vi vara dyrare än din tidigare leverantör matchar vi den tidigare leverantörens elpris för jämförbart standardavtal (Gäller under hela första året, eller hela bindningstiden vid bundet rörligt avtal. Måste utnyttjas senast 30 dagar efter att du fått första fakturan).
  • I tillägg till ett konkurrenskraftigt pris hjälper vi dig kontinuerligt att sänka dina elkostnader genom våra smarta tjänster;
    • Hushållsprofilen i Mitt Fortum-appen som hjälper dig att hitta eltjuvar och förstå din elanvändning.
    • Tips och råd från våra kunniga experter i kundservice.
    • Energirådgivning med en av våra energiexperter genom tillvalet Miljöpaketet.

Snabb Service

  • Vi lovar att besvara ditt samtal inom 5 minuter (inom våra telefontider) och återkoppla på din e-post inom 48 timmar. Men ofta snabbare än så.
  • Vår tillgängliga kundtjänst bemannad med kunniga experter ger dig alltid högsta servicekvalitet.

Fossilfri el

  • Tillsammans gör vi skillnad då du genom att vara kund hos oss är med och snabbar på omställningen mot en renare värld. Vi säljer nämligen inte bara el, utan producerar den också. Dessutom gör vi en hel del annat såsom att bygga ut sol- och vindkraft, effektivisera vattenkraften och återvinna plast och batterier.
  • Du kan själv också vara med att ta hand om framtiden genom att gå med i vårt omtyckta kundprogram. Där kan du anta små utmaningar för klimatet, såsom att källsortera hemma eller plocka plast i naturen, och därigenom tjänar du timmar med el, timmar som vi drar av från din elräkning.
  • Självklart garanterar vi dig alltid 100% fossilfri el.
    Tjej i solen med hörlurar
Customer service

Vill du utnyttja Nöjdkundgarantin?

Schysst elhandel

Fortum - En garanterat schysst elhandlare

För oss är det viktigt att du som kund känner dig trygg när du tecknar elavtal hos oss på Fortum. Därför är det en själv­klarhet för oss att vara certi­fi­erade enligt Schysst elhandel.

Läs mer!

Tillval till ditt elavtal

Försäkring för ditt elavtal

Trygghetspaketet

Trygghetspaketet är en försäkring som ersätter dig för elräkningen om du eller den du lever med till exempel blir arbetslös eller långvarigt sjuk. Eller om du är pensionär eller sjukpensionär och behöver sjukhusvård under en längre tid.

Läs mer om Trygghetspaketet!

Logga in och teckna!

Tillsammans för en renare värld

Miljöpaketet

För endast 45 kronor i månaden kan du göra en god insats för miljön. Med Miljöpaketet bidrar du med 100 kr per år till Håll Sverige rent, samtidigt som du får du din el från 100% förnybara källor och energirådgivning.

Läs mer om Miljöpaketet!

Logga in och teckna!

Anta små utmaningar för klimatet

Var med oss och ta hand om framtiden. Genom att gå med i vårt kundprogram och anta små utmaningar för klimatet i Mitt Fortum-appen, tjänar du timmar med el, timmar som vi drar av från din elräkning. Bara genom att gå med tjänar du dina första 24 timmar.

Läs mer om utmaningarna