Nöjd kundgaranti

Vår Nöjd kundgaranti gäller för föetagskunder som har tecknat portföljförvaltningen Fortum Smart via telefon. Nedan hittar ni villkoren för denna garanti.

Så fungerar vår prisgaranti

När ni som företagskund har tagit del av vårt erbjudande på portföljförvaltningen Fortum Smart via telefon så ger vi er en nöjdhetsgaranti. Om ni skulle hitta ett erbjudande som motsvarar eller är bättre än det avtal vi har kommit överens om kommer vi att kompensera er mellanskillnaden.   

Erbjudandet måste ha en utformning och en prismodell som motsvarar något av de avtal som ingår i Fortums ordinarie utbud.

Rätten till kompensation gäller:

  • För företagskunder som har en årsförbrukning under 100 000 kWh.
  • Om ni erbjudits ett rörligt- eller portföljerbjudnade hos ett annat bolag som ger ett lägre elpris/kWh under samma fakturerade period.
  • Vid avtal riktade till näringsverksamhet.
  • Gäller ej kampanjavtal eller andra rabatterade avtal.

 

För att utnyttja denna prisgaranti ska ni kontakta Fortums kundservice. 

 

Har ni frågor?

Välkommen att kontakta vår kundsvervice för alla frågor gällande elavtal, förbrukning och prisgaranti.

Ring oss på: 020 - 818 818 (vardagar 8-17)

Email: foretagkundservice@fortum.com