-Vi vet att medarbetarna i Arbrå idag levererar en branschledande kundservice så en avgörande faktor för oss har varit att hitta en partner med marknadsnärvaro och kapacitet att fortsätta utveckla enheten i Arbrå. Det har vi funnit i H1, säger Sanna Lemmetty, Kundservicechef på Fortum.
Avtalet med H1 omfattar samtliga delar av verksamheten i Arbrå som arbetar med externa uppdragsgivare samt delar av Fortums kundservice. Fortums kundserviceverksamhet i Arbrå utgör numera en mindre del av verksamheten i Arbrå. Med en stor andel externa uppdragsgivare behövs ett annat fokus för att vårda och utveckla dessa kundrelationer liksom att skapa förutsättningar för nya. I H1 kommer medarbetarna få en engagerad ägare med lokal förankring som kan fokusera på utveckla verksamheten och därmed säkerställa ytterligare uppdrag och arbetstillfällen i Arbrå.
-Det är med spänning och tillförsikt som vi ser fram emot förtroendet att driva Fortums kundservice i Arbrå. Vi ser det här som ett kvitto på att vi gör bra saker i marknaden och att våra satsningar på kvalitet, miljö och informationssäkerhet skapar kundvärde. Det ska bli spännande och roligt att lära känna alla i Arbrå och jag är övertygad om att den kunskap och erfarenhet som finns kommer bidra positivt till vår H1-familj. Varmt välkommen säger Mattias Lööv, CEO på H1.
Om H1 Communication
H1 Communication är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. H1 ger dina kunder ledande kundupplevelser genom fokus på kvalitet, informationssäkerhet och medarbetarvarumärket (HAPPY-filosofin). Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. H1 är ISO 9001/14001/27001 certifierad och med enheter runt om i Norden erbjuds alla tjänster på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om.