
-Vi är oerhört glada att vi kan ta nästa steg i vårt samarbete med Fortum. I våra partnersamarbeten strävar vi alltid efter att utveckla en nytta för våra gäster. Med dessa 40 nya laddplatser hoppas vi att våra gäster ska känna en hållbar nytta under skidsemestern och att allt fler tar elbilen till fjällen, säger Linda Morell PR-Chef SkiStar.
-Sedan tidigare har vi ett samarbete med SkiStar där vi lyfter fram solkraften där tre av Åres stolliftar drivs av solkraft. Vi är otroligt glada och stolta över att få fortsätta vårt samarbeta med SkiStar, denna gång med laddstolpar, säger Tobias Henmark, Sverigechef Fortum Charge & Drive. Vi ser ju en stark ökning av elbilar och med det kommer även behovet av att kunna ladda sin elbil på ett enkelt och smidigt sätt, runtom i hela Sverige.
Om Fortum Charge & Drive
Charge & Drive erbjuder ett marknadsledande affärssystem för laddinfrastruktur och ett nätverk som är ledande i Norden med ca 740 snabbladdare och drygt 3 000 smarta laddare. Molntjänsten Charge and Drive har bland annat en flexibel betalningsfunktion, kundtjänst, och mobilapp med karta samt omfattande funktioner för distansövervakning.
Tjänsten används redan av ett 50-tal samarbetspartners i Norden och cirka 90 000 slutkunder. Hittills har företag som Sollentuna Energi och Miljö, Jönköping Energi, Umeå Energi, Skellefteå Kraft, Alingsås Energi, Halmstad Energi och Miljö, Landstinget i Kalmar, Vasakronan, Hudiksvall Kommun, Östersund Kommun och Ockelbo Kommun, Näckåns Energi, Mälarenergi, Falu Energi & Vatten, Hedemora Energi, Borlänge Energi, Ödeshög & Vadstena Kommun, Ale Kommun, Nissan, Genesta Property Nordic, Preem, Locum, Renault, BMW, Kraftringen och McDonalds valt att samarbeta med Fortum Charge & Drive.
För mer information se gärna: www.chargedrive.se
Om SkiStar
SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 42 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.