Frågor och svar om Fortum Charge & Drive och Fortum Recharge

Påverkas du som kund i och med nyheterna kring Fortum Recharge och Fortum Charge & Drive? Läs mer nedan.

Frågor och svar om Fortum Recharge

Måste jag beställa en ny laddbricka (RFID)?

Nej, du måste inte beställa en ny laddbricka. Din gamla Fortum Charge & Drive-RFID fungerar fortfarande som tidigare.

Var beställar jag laddbricka om jag är ny kund?

Samma plats som tidigare. I Fortum Charge & Drive-appen! Läs mer om hur du beställer laddbricka i appen på den här sidan.

Måste jag registrera mig som ny kund i appen för att använda laddarna nu?

Nej, du behöver inte det. Om du redan registrerat dig i appen som kund hos Fortum Charge & Drive så är allt som tidigare.

Var kan jag hitta information om laddstationer?

Statusinformation publiceras i appen. På kartan i appen hittar du alla laddstationer samt om de är tillgängliga eller upptagna.

Kommer denna nyhet att påverka mitt förhållande som Fortum hemmaladdningskund?

a) Jag har en hemmaladdare från Fortum. Måste jag göra något speciellt nu?

  • Nej

b) Jag vill beställa en ny hemmaladdare. Var gör jag det?

c)  Hur är det med bostadsrättsföreningar?

  • Om du använde Fortum Charge & Drive-laddbrickan för att ladda i din brf tidigare, gör du samma sak nu.

Blir det någon förändring i kundtjänst?

Det kommer att vara detsamma som tidigare. Kundtjänst är tillgänglig på 020-460046 - gratis nummer som är öppet dygnet runt, årets alla dagar. 

Vem kontaktar jag om det är något fel med en laddare?

Du kontaktar numret som står på själva laddaren eller vår kundtjänst.

Får Fortum Recharge min personliga information?

Nej. De har bara tillgång till laddspecifik information.

Kommer Recharge att finnas över hela Europa, eller bara i de nordiska länderna?

Recharge kommer att utveckla laddtjänster i Norden och eventuellt andra marknader.

Kommer jag fortfarande att kunna betala med SMS?

Ja. Du kan fortfarande betala med SMS.