Kundservice Företag

Välkomna till vår kundservice för företagskunder. Ni når oss vardagar mellan 08:00 och 17:00, med undantag för tredje torsdagen varje månad mellan 11:30 och 12:30, på telefon 020-818 818 eller på mejl
foretagkundservice@fortum.com.

Vanliga frågor och svar

Förändring av fakturaintervall

Från och med 1 februari kommer vi inte längre erbjuda kvartalsfaktura, istället kommer ni automatiskt gå över på antingen varannan månads- eller månadsfaktura. Se nedan för mer information.

Varför ändrar ni vår fakturaintervall?

En av anledningarna till att vi ändrar er fakturaintervall från kvartalsfaktura till varannan månads-eller månadsfaktura är att ni inte ska få så stora fakturor vid ett och samma tillfälle, detta gynnar er speciellt i dessa tider med extra höga elpriser. Ni kommer istället att få lägre fakturor oftare vilket gör att det blir lättare för er att budgetera.

När sker förändringen av fakturaintervallen?

Vi kommer att göra ändringen 1 februari 2022.

Vilka fakturaintervaller förändras?

Vi kommer att byta kvartalsfaktura till varannan månadsfaktura för företag med en årsförbrukning på mindre än 3000 kWh samt till månadsfakturering för företag över 3000 kWh/år.

Vilka påverkas av förändringen?

Alla företagskunder som förbrukar mer än 3000 kWh/år kommer att få månadsfakturering.

Alla företagskunder som förbrukar mindre än 3000 kWh/år kommer att få varannan månadsfakturering.

Kan vi välja kvartalsfakturering?

Nej, från och med 1 februari 2022 kommer vi inte längre ha kvartalsfakturering mot företagskunder.

Kan vi välja att få våra fakturor digitalt?

Ja, ni kan välja att få era fakturor som E-postfakturor, för att ändra till det fyller ni i formuläret här.

Ni kan också få dem som PEPPOL, SVE eller Edifact. Det kan ni beställa här.

Ni kan se alla era fakturor i Fortum Online. Logga in här.

 

 

Man med laptop som tittar på verktyget Fortum Online

Fortum Online - allt om er el

- Se alla era fakturor och om de är betalda
- Följ er elförbrukning
- Få notiser om något avvikande sker 

Till Fortum Online

Vi har uppdaterat vår integritetspolicy

Vi har uppdaterat vår integritetspolicy när det gäller hur länge vi lagrar våra kunders personuppgifter. Syftet med policyn är att underlätta för dig som är kund att ta del av dina rättigheter.

Ta del av integritetspolicyn här    

Kundservice Privat

Är du privatkund är du istället välkommen att kontakta vår kundtjänst för privatkunder. Övriga kontaktuppgifter kan du hitta på vår kontaktsida.